مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 22 مهر 1398 ساعت 08:552019-10-14پزشكي

پیش بینی رفتارهای تهاجمی کودکان مبتلا به اوتیسم با یک حسگر نوین


پژوهشگران اخیرا حسگری توسعه داده اند که با نظارت بر تعریق بدن کودکان مبتلا به اوتیسم حملات آنها را پیش از رخ دادن پیش بینی می کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از مدگجت، اوتیسم یا درخودماندگی، نوعی اختلال رشدی(از نوع روابط اجتماعی) است که با رفتارهای ارتباطی و کلامی غیرطبیعی مشخص می شود.

کودکان و بزرگسالان مبتلا به اوتیسم، در ارتباطات کلامی و غیر کلامی، تعاملات اجتماعی و فعالیت های مربوط به بازی، مشکل دارند.

این اختلال، ارتباط با دیگران و دنیای خارج را برای آنان دشوار می سازد.

در بعضی موارد، رفتارهای خود آزارانه و پرخاشگری نیز دیده می شود.

اکنون پژوهشگران حسگری مثل ساعت مچی را توسعه داده اند که با نظارت بر تعریق بدن کودکان مبتلا به اوتیسم این رفتارها را پیش از بروز شناسایی می کند.

متاسفانه بروز رفتارهایی مانند خودآزاری و پرخاشگری از علائم بیماری اختلال طیف اوتیسم است که می تواند هم برای افراد مبتلا به این بیماری و هم برای خانواده آنها امری ناخوشایند باشد چرا که والدین آنها نمی توانند به راحتی در اماکن عمومی همراه با کودکان خود بروند چرا که هر لحظه ممکن است این کودکان پرخاشگر شوند اما دیگر جای نگرانی نیست چرا که دانشمندان ابزار نظارتی جدیدی را تولید کرده اند که می تواند این رفتارهای ناگهانی را پیش بینی کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیش بینی رفتارهای تهاجمی کودکان مبتلا به اوتیسم با یک حسگر نوین

پیش بینی رفتارهای تهاجمی کودکان مبتلا به اوتیسم با یک حسگر نوین