مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 21 مهر 1398 ساعت 21:552019-10-13اقتصادي

پیشرفت 60 درصد لایروبی رودخانه کارون در اهواز


تاکنون 60 درصد از لایروبی سمت شرق رودخانه کارون در شهر اهواز انجام شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری صدا و سیما مرکز خوزستان ، مدیر عامل سازمان آب و برق خوزستان در گفتگو ویژه خبری شبکه خوزستان با اعلام این خبر افزود : امسال 350 متر مکعب از رودخانه کارون در مقطع شهر اهواز لایروبی می شود که از جمله آن برداشتن نی های موجود در این رودخانه می باشد.

فرهاد ایزدجو با اشاره به اینکه 60 درصد لایروبی انجام شده است ادامه داد : در کانال نیسان ، هوفل و سابله که آب کرخه را به هورالعظیم انتقال می دهد 400 متر مکعب لایروبی نیز در حال انجام می باشد.

وی اظهارداشت : امسال حدود 90 میلیارد تومان برای تقویت سیل بندهایی که در سیل امسال دچار خسارت شده است اختصاص یافته است که برای ساخت و تقویت سیل بندهای استان که حدود 600 کیلومتر می باشد نیاز به 300 میلیارد تومان اعتبار است.

مدیر عامل سازمان آب و برق خوزستان لایروبی ، تقویت باده های فرسایشی رودخانه ها ، ساخت سیل بند و کانال های سیل بر را چهار موضوع برای مقابله با سیل در استان بیان کرد و ادامه داد : برای اجرای این طرح ها نیاز به بیش از چهار هزار میلیارد تومان اعتبار است.

ایزدجو همچنین از مطالعه ساخت چهار کانال سیلاب بر در استان از جمله خزرج ، بحره و مالح با اعتبار یک هزار و 200 میلیارد تومان خبر داد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیشرفت 60 درصد لایروبی رودخانه کارون در اهواز

پیشرفت 60 درصد لایروبی رودخانه کارون در اهواز