مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 21 مهر 1398 ساعت 21:102019-10-13اقتصادي

الزام تدوین نقشه راه صادراتی منطبق با تنظیم بازار داخل


با توجه به اهمیت صادرات در اقتصاد ملی در شرایط تحریم و تقویت بنگاه ها برای نفوذ در بازارهای کنونی نقشه راه صادرات باید منطبق و متناسب با نقشه تنظیم بازار داخل تدوین شود .

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری صدا و سیما ؛ حمید زادبوم رییس کل سازمان توسعه تجارت در تیتر امشب گفت: با داشتن راهبرد توسعه صادرات غیر نفتی کشور که از برنامه سوم به بعد شکل گرفت و در سال 91 به صورت مصوبه از هیئت وزیران ابلاغ شد، راهبرد توسعه صادرات غیرنفتی داریم که در برنامه چهارم ، پنجم و ششم نیز تکرار شده است.

او افزود: منظور از نقشه راه اگر برنامه عملیاتی اجرایی برای راهبردها باشد، نیاز به تدوین و تنظیم دارد اما در شرایط کنونی که شرایط تحریم و جنگ اقتصادی است نیاز به نقشه راه جدید منطبق و متناسب با نقشه تنظیم بازار داریم.

رییس کل سازمان توسعه تجارت گفت نقشه راه تنظیم بازار و نقشه راه توسعه صادرات باید به موازات هم شکل بگیرند که یک ماه آینده این اتفاق خواهد افتاد و علاوه بر نقشه راه صادرات غیر نفتی، نقشه راه برای 15 کشور هدف نیز تدوین شده است.

او افزود: تنظیم بازار داخل یک تکلیف است به واسطه اینکه ما در برابر مردم مسئول هستیم اما با توجه به مشکلات ساختاری، توسعه صادرات غیرنفتی را باید با سیاست های تنظیم بازار منطبق کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

الزام تدوین نقشه راه صادراتی منطبق با تنظیم بازار داخل

الزام تدوین نقشه راه صادراتی منطبق با تنظیم بازار داخل