مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 21 مهر 1398 ساعت 16:352019-10-13اقتصادي

نصب دو سکوی گازی فازهای 22 تا 24 پارس جنوبی در هفته آینده


قائم مقام طرح توسعه فازهای 22 تا 24 پارس جنوبی از عملیات انتقال هم زمان دو سکوی گازی اصلی و اقماری این طرح به موقعیت میدان پارس جنوبی در هفته آینده خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از وزارت نفت، علی اصغر صادقی با اشاره به عملیات بارگیری سکوی اقماری 24B در پایان هفته گذشته گفت: قرار است این سکو به همراه سکوی اصلی فاز 23 در عملیاتی مشترک، یارد شرکت صنعتی دریایی ایران (صدرا) در بوشهر را به مقصد میدان گازی پارس جنوبی ترک کنند.

صادقی با بیان اینکه سکوی فاز 23 پارس جنوبی ماه گذشته روی شناور حمل کننده بارگیری شده بود، اظهار کرد: مطابق برنامه تعیین شده، این سکو هم زمان با سکوی اقماری 24B پس از انتقال به موقعیت مخزن پارس جنوبی در خلیج فارس نصب می شود.

این مقام مسئول تصریح کرد: با بهره برداری هر کدام از این دو سکو با ظرفیت 500 میلیون فوت مکعب گاز، فازهای 22 تا 24 پارس جنوبی به ظرفیت تولید اسمی و نهایی روزانه 56 میلیون مترمکعب گاز از بخش فراساحل می رسد.

وی افزود: این دو سکو مربوط به مرحله دوم بخش فراساحل طرح توسعه فازهای 22 تا 24 پارس جنوبی بوده و تولیدات گازی آنها پس از عملیات راه اندازی و بهره برداری، در مجموع شامل 28 میلیون متر مکعب گاز ترش (برابر با یک میلیارد فوت مکعب)، معادل نیمی از ظرفیت تولید اسمی هدف گذاری شده در این طرح است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نصب دو سکوی گازی فازهای 22 تا 24 پارس جنوبی در هفته آینده

نصب دو سکوی گازی فازهای 22 تا 24 پارس جنوبی در هفته آینده