مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 21 مهر 1398 ساعت 09:282019-10-13دانش

کنترل تولید زباله، نیاز به فرهنگ عمومی دارد


عضو هیئت علمی گروه محیط زیست دانشگاه آزاد واحد تنکابن گفت: زباله نه تنها در ایران بلکه در دنیا به عنوان یک آلودگی و معضل بوده که کنترل کردن آن نیاز به یک فرهنگ عمومی دارد.

- فرید فهیمی در گفت وگو با ایسنا، استفاده از زباله سوزها را یکی از روش های مدیریت پسماند دانست و اظهار کرد: زباله سوزهای قدیمی به علت آلودگی ها و مشکلات خاکستر ایجاد شده که حاوی فلزات سنگین بود اکنون منسوخ شده و امروزه جای خود را به روش پلاسما داده اند اما همه این روش ها دارای معایب و محاسن مخصوص به خود هستند.

وی با بیان اینکه اگر سیستم مدیریت پسماند با توجه به شرایط اقلیمی و محیط زیستی منطقه انتخاب شود، موثر خواهد بود، تصریح کرد: بر این اساس ممکن است در یک منطقه روش پلاسما جواب دهد و در منطقه ای دیگر روش بازیافت بنابراین باید با توجه به شرایط منطقه روش مناسب و بهینه انتخاب شود.

عضو هیئت علمی گروه محیط زیست دانشگاه آزاد واحد تنکابن با اشاره به الگوی بین المللی مدیریت پسماند، تولید زباله کمتر را مناسب ترین روش کنترل پسماند عنوان کرد و گفت: کاهش تولید پسماند با فرهنگ سازی و تنویر افکار عمومی مرحله اول مبحث مدیریت پسماند است.

وی خاطرنشان کرد: اگر زباله کمتری تولید شود به همان نسبت، هزینه کمتری برای حمل و نقل زباله، دفن زباله، روش های بازیافت، کمپوست، زباله


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کنترل تولید زباله، نیاز به فرهنگ عمومی دارد

کنترل تولید زباله، نیاز به فرهنگ عمومی دارد