مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 21 مهر 1398 ساعت 09:172019-10-13اقتصادي

خسارت آفت مگس زیتون به کمتر از 4 درصد رسید


معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: خسارت آفت مگس زیتون در باغات زیتون استان به کمتر از 4 درصد رسیده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، مجید اسماعیلی ظهر یکشنبه در جلسه پدافند غیر عامل سازمان که با حضور اعضا برگزارشد اظهار کرد: امسال مبارزه با آفت مگس زیتون در سطح چهار هزار و 500 هکتار انجام شده و نسبت به سال گذشته بیش از 2 برابر افزایش یافته و خسارت به کمتر از 4 درصد رسیده است.

وی افزود: مبارزه با آفت مگس زیتون طی چندین سال در سطح 48 روستای زیتون خیز بخش طارم سفلی شهرستان قزوین انجام شده است .

اسماعیلی گفت: مبارزه با این آفت همگانی طی چندین سال گذشته با جدیت و تلاش مضاعف کارشناسان بخش اجرا، تحقیقات، ترویج سازمان جهاد کشاورزی انجام شده و لازم است کلیه دستگاههای اجرایی در مبارزه و کنترل این آفت مشارکت کنند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی استان اضافه کرد: موفقیت در کنترل و مبارزه با آفت مگس زیتون تنها با مشارکت گسترده باغداران و همچنین احساس مسوولیت کلیه بهره برداران امکان پذیر است.

اسماعیلی افزود : برداشت زیتون از باغات آغاز شده و پیش بینی می شود امسال بیش از 27هزار تن محصول برداشت شود که از این میزان 60 درصد زیتون کنسروی و 40 درصد بصورت روغنی برداشت می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خسارت آفت مگس زیتون به کمتر از 4 درصد رسید

خسارت آفت مگس زیتون به کمتر از 4 درصد رسید