مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 21 مهر 1398 ساعت 08:212019-10-13اقتصادي

توسعه کشت کلزا در خمین


برنامه ریزی اصولی، آموزش و حمایت تسهیلاتی سطح زیر کشت کلزا در خمین را از 34 هکتار پارسال به 207 هکتار در سال زراعی جاری رسانده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری صداوسیما مرکز اراک؛ مدیر جهادکشاورزی خمین با بیان اینکه سطح زیر کشت کلزا سال زراعی جاری در این شهرستان نسبت به مدت مشابه قبل 6 برابر شده است، گفت: سال زراعی گذشته 34 هکتار از زمین های کشاورزی این شهرستان به کشت دانه روغنی کلزا اختصاص یافت که این سطح در سال زراعی جاری 207 هکتار است.

ارشدی افزود: برنامه ریزی اصولی، طرح ها و کارگاه های آموشی و ترویجی، پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش به میزان هر هکتار 50 میلیون ریال، توجیه بهره برداران در خصوص کشت تناوب با غلات و خرید تضمینی از دلایل توسعه کشت کلزا است.

وی بیان کرد: این بسته های حمایتی توسط کارشناسان و عوامل اجرایی جهاد کشاورزی اطلاع رسانی به موقع رغبت کشاورزان از کاشت این محصول را برانگیخت.

مدیر جهادکشاورزی خمین گفت: هزار و 500 کیلو گرم انواع بذر خارجی هیدرومل، ماراتن و دفیوژن و نهاده های شیمیایی بستگی به ارقام کشت شده تا 580 کیلوگرم در هرهکتاربین کشارزان توزیع می شود.

ارشدی ادامه داد: با توجه به ارزش غذایی کلزا که حاوی 40 تا 45 درصد روغن، 17 تا 26 درصد پروتیین و کنجاله آن حاوی 50 درصد پروتیین است، کاشت این گیاهی مفید و استراتژیک با مصرف آب ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توسعه کشت کلزا در خمین

توسعه کشت کلزا در خمین