مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 21 مهر 1398 ساعت 08:142019-10-13بين الملل

بن سلمان به دست خودش خود را منزوی کرد


یک سایت آمریکایی نوشت که ولیعهد سعودی علی رغم محاصره کردن قطر، اما به دلیل اقدامات بی پروا و در پی پرونده یمن و همچنین قتل روزنامه نگار منتقد سعودی به دست خودش خود را منزوی کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، سایت آمریکایی YaleGlobal با انتشار گزارشی نوشت که محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان به دست خودش خود را منزوی کرد و این در حالی است که امیر قطر در سفر اخیرش به آمریکا توانست شکست بن سلمان در منزوی کردن قطر پس از محاصره علیه این کشور که برای مانع تراشی در مسیر جام جهانی فوتبال 2022 صورت گرفت، آشکار کند.

این سایت در ادامه آورده است، آنچه بن سلمان در منطقه انجام داد اقداماتی بی پروا بود و اشتباه وی در چراغ سبز نشان دادن به قتل جمال خاشقجی، روزنامه نگار منتقد سعودی در کنار تضعیف شدید چشم انداز 2030 عربستان، منجر به انزوای دیپلماتیک او شد.

YaleGlobal در ادامه نوشت: جنایت فجیع قتل خاشقجی به فروپاشی کنفرانس ابتکار آینده سرمایه گذاری که به منظور جذب سرمایه گذاری های خارجی در ریاض برگزار شد، کمک کرد و همین مسأله بر نقشه بلندپروازانه بن سلمان برای فاصله گرفتن از (وابستگی) به نفت تأثیر گذاشت.

طبق این گزارش، انزوای بن سلمان در اواسط ماه سپتامبر در آن زمانی برجسته شد که حتی نزدیکترین متحد وی یعنی دونالد ترامپ، رییس جمهوری آمریکا نیز حاضر به مواجهه با ایرا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بن سلمان به دست خودش خود را منزوی کرد

بن سلمان به دست خودش خود را منزوی کرد