مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 21 مهر 1398 ساعت 07:092019-10-13سياسي

هشدار درمورد تخریب خانه باغ ملک در شهر ری


احتمال تخریب خانه باغ ملک در شهر ری به ویژه در فصل پاییز وجود دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار شهری خبرگزاری فارس، حجت نظری عضو شورای شهر تهران در تذکری اظهار داشت: حاج حسین ملک از بزرگترین واقفان استان قدس رضوی است که موقوفات فراوان این فرهیخته در حوزه فرهنگ و هنر باعث شده که یک مجموعه فاخر با نام موزه ملک در تهران شکل بگیرد.

وی با اشاره به اینکه مرحوم ملک سه یادگار در تهران دارد افزود: خانه باغ گلاب دره هرچند که آسیبی به آن وارد نشده اما در فهرست آ ثار ملی کشور ثبت نشده است و از اختیار خاندان ملک خارج شد.

  نظری افزود: خانه بازار بین الحرمین از دیگر موقوفات ملک است که زمانی خانه مرحوم ملک بود.

این مجموعه با وجود برخی نواقص ا ز وضعیت بسیار خوبی برخوردار است و در فهرست آ ثار ملی کشور نیز ثبت شده  و یکی دیگر از موقوفات خانه باغ ملک در شهرری است که قصر ملک نیز نام دارد و در گذشته مجالس روضه خوانی در آن برگزار می شد.

  عضو شورای شهر تهران  اعلام کرد: متاسفانه با وجود ثبت این بنا در فهرست آثار ملی هر روز وضعیت آن بدتر می شود و احتمال تخریب این بنای فاخر در پاییز وجود دارد.

  وی با اشاره به اینکه شهرداری در تعامل با بنیاد مستضعفان و میراث فرهنگی این ملک را به فضای عمومی شهر اضافه کند گفت: همه مردم به ویژه مردم شهرری بتوانند از این فضا بهره مند با


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هشدار درمورد تخریب خانه باغ ملک در شهر ری

هشدار درمورد تخریب خانه باغ ملک در شهر ری