مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 20 مهر 1398 ساعت 21:112019-10-12بين الملل

انتشار مشهورترین روزنامه مالایی زبان مالزی متوقف شد


با اعلام ورشکستی مهمترین گروه رسانه ای مالایی زبان مالزی، انتشار روزنامه «یوتوسان مالزی» با سابقه 80 ساله متوقف شد و به بیکاری 826 کارمند این گروه رسانه ای انجامید.

- با اعلام ورشکستی مهمترین گروه رسانه ای مالایی زبان مالزی، انتشار روزنامه یوتوسان مالزی با سابقه 80 ساله متوقف شد و به بیکاری 826 کارمند این گروه رسانه ای انجامید.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس به نقل از استریت تایمز، یکی از بزرگترین گروه های رسانه ای مالزی با مالکیت روزنامه یوتوسان مالزی با سابقه 80 ساله و کاسمو با سابقه 15 ساله به فعالیت خود پایان داد و توقف انتشار روزنامه های خود را اعلام کردند.

درست 6 ماه پیش، یکی از قدیمی ترین روزنامه های تامیل زبان مالزی با نام Tamil Nesan نیز با همین سرنوشت روبرو شد.

روزنامه یوتوسان مالزی، که سخنگوی حزب آمنو به شمار می رفت، نخستین بار توسط یوسف اسحاق که بعداً به عنوان اولین رییس جمهور سنگاپور انتخاب شد، در سال 1939 در سنگاپور به زبان جاوی و با عنوان Utusan Melayu منتشر شد.

در طول زمان اشغال مالزی و سنگاپور توسط ژاپن این روزنامه انتشار خود را به صورت موقت تعطیل کرد و در سال 1959 فعالیت خود را به مالزی انتقال داده و از اول سپتامبر 1967 در مالزی با نام Utusan Malaysia انتشار وسیع خود را آغاز کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انتشار مشهورترین روزنامه مالایی زبان مالزی متوقف شد

انتشار مشهورترین روزنامه مالایی زبان مالزی متوقف شد