مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 20 مهر 1398 ساعت 13:112019-10-12اقتصادي

تدوین سند سازگاری با کم آبی در استان یزد/توسعه کشاورزی نداریم


مدیرعامل آب منطقه ای یزد با تاکید بر اینکه توسعه کشاورزی در یزد نداریم، گفت: سند سازگاری با کم آبی در استان تدوین شده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از یزد، محمدمهدی جوادیان زاده ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه سال آبی 97 و 98 به پایان رسیده است، اظهار داشت: یزد استان خشکی بوده و وضعیت منابع آبی نسبت به کل کشور ضعیف ارزیابی می شود و یکی از فقیرترین استان های کشور در خصوص منابع آبی است.

مدیرعامل آب منطقه ای یزد اضافه کرد: اگر میانگین بارش سی ساله استان یزد را در نظر بگیریم میزانی برابر با 93 میلی متر بوده است که بیست سال اخیر 89 میلی متر و ده سال اخیر 82 میلی متر است که نشان دهنده این بوده که در هر ده سال حدود 7 میلی متر متوسط بارش را از دست دادیم.

کاهش بارش ها ناشی از تغییر اقلیم است وی خاطرنشان کرد: بررسی ها نشان می دهد که این کاهش بارش ناشی از بحث تغییر اقلیم است که در کل جهان مطرح بوده و در استان یزد هم نمود دارد.

جوادیان زاده با اشاره به اینکه ذخیره منابع آب استان یزد هرروز در حال کاهش و از دست رفتن است، گفت: مصارف ما در حال رشد ولی منابع آبی مرتب در حال کاهش بوده که این مسئله سبب نگرانی شده است.

مدیرعامل آب منطقه ای یزد در ادامه با بیان اینکه سطح آب های زیرزمینی بیش از 90 درصد دشت های استان یزد روبه افت و کسری مخزن ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تدوین سند سازگاری با کم آبی در استان یزد/توسعه کشاورزی نداریم

تدوین سند سازگاری با کم آبی در استان یزد/توسعه کشاورزی نداریم