مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 20 مهر 1398 ساعت 11:432019-10-12اقتصادي

تدوین سند سازگاری با کم آبی در استان یزد / توسعه کشاورزی در یزد نداریم


مدیرعامل شرکت آب و منطقه ای یزد با تاکید بر اینکه توسعه کشاورزی در یزد نداریم، گفت: سند سازگاری با کم آبی در استان تدوین شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از یزد، محمد مهدی جوادیان زاده ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه شهرستان یزد با بیان اینکه سال آبی 97 و 98 به پایان رسیده است گفت: یزد استان خشکی بوده و وضعیت منابع آبی نسبت به کل کشور ضعیف ارزیابی می شود و یکی از فقیرترین استان های کشور در خصوص منابع آبی است.

مدیرعامل شرکت آب و منطقه ای یزد اضافه کرد: اگر میانگین بارش سی ساله استان یزد را در نظر بگیریم میزانی برابر با 93 میلیمتر بوده است که بیست سال اخیر 89 میلیمتر و ده سال اخیر 82 میلیمتر است که نشان دهنده این بوده که در هر ده سال حدود 7 میلیمتر متوسط بارش را از دست دادیم.

کاهش بارش ها ناشی از تغییر اقلیم است وی خاطرنشان کرد: بررسی ها نشان می دهد که این کاهش بارش ناشی از بحث تغییر اقلیم است که در کل جهان مطرح بوده و در استان یزد هم نمود دارد.

جوادیان زاده با اشاره به اینکه ذخیره منابع آب استان یزد هر روز در حال کاهش و از دست رفتن است، گفت: مصارف ما در حال رشد ولی منابع آبی مرتب در حال کاهش بوده که این مسئله سبب نگرانی شده است.

مدیرعامل شرکت آب و منطقه ای یزد در ادامه با بیان اینکه سطح آب های زیرزمینی بیش از 90 درصد دشت های استان یزد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تدوین سند سازگاری با کم آبی در استان یزد / توسعه کشاورزی در یزد نداریم

تدوین سند سازگاری با کم آبی در استان یزد / توسعه کشاورزی در یزد نداریم