مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 18 مهر 1398 ساعت 08:172019-10-10اقتصادي

فروش 2600 میلیاردی شرکت های نانویی در سال گذشته/رشد 80 درصدی بازار نانویی


دبیر ستاد توسعه فناوری نانو میزان فروش محصولات نانویی ایران در سال گذشته را 2600 میلیارد تومان ذکر کرد که بخشی از آن مربوط به صادرات بوده است و گفت: - هدف گذاری ما بر صنعتی سازی و توسعه بازار در محصولات نانویی است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر سعید سرکار امروز در افتتاحیه دوازدهمین نمایشگاه فناوری نانو با اشاره به توانمندی های ایجاد شده در کشور در زمینه توسعه نانو اظهار کرد: ایران در حال حاضر دارای 30 هزار متخصص در حوزه نانو فناوری در مقاطع کارشناسی ارشد و بالاتر است.

وی با بیان این که آنچه که باعث توسعه این حوزه شده، حاصل تلاش ها و بنیه علمی متخصصان کشور بوده است، ادامه داد: ما از نظر تولید علم نانو در سال 2001 میلادی که در این حوزه فعال شدیم، با انتشار 10 مقاله رتبه 57 دنیا را داشتیم.

دبیر ستاد توسعه فناوری نانو خاطر نشان کرد: در سال گذشته محققان ایرانی تولید مقالات خود را از مرز 10 هزار مقاله گذراندند و حدود 25 درصد از تولیدات علمی مربوط به حوزه نانو بوده است.

سرکار خاطر نشان کرد: این عدد نشان می دهد که ایران از بنیه علمی قوی برخوردار است و بدون این بنیه علمی حرکت در مرزهای دانش و توسعه علمی و موفقیت حاصل نمی شود.

دبیر ستاد توسعه فناوری نانو با تاکید بر این که ایران از نظر تولید علم برای سومین سال متوالی رتبه چهار خود را حفظ کرده است، ادام


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فروش 2600 میلیاردی شرکت های نانویی در سال گذشته/رشد 80 درصدی بازار نانویی

فروش 2600 میلیاردی شرکت های نانویی در سال گذشته/رشد 80 درصدی بازار نانویی