مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 18 مهر 1398 ساعت 04:342019-10-10سياسي

تصویب قوانین تضاد منافع و پولشویی در مجلس برای شفافیت حداکثری ضروری است


رییس کمیسیون قضایی مجلس با بیان اینکه باید به سمت تصویب قوانین تضاد منافع و پولشویی برویم گفت: این موضوعات در دستور کارهای کمیسیون برای اجرای شفافیت حداکثری در جامعه قرار دارد.

- اللهیار ملکشاهی رییس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس با اشاره به عملیاتی شدن سامانه اعلام اموال و دارایی مدیران و مسئولان گفت: این کار بسیار خوبی است که از سوی قوه قضاییه راه اندازی شده است ولی مهمتر از آن قانون پولشویی است که در آن اعلام کردیم هر کسی اموال غیرمتعارفی داشته باشد دستگاه قضایی باید از آن سؤال کرده و توضیح بخواهد که این دارایی را از کجا آورده ای؟ وی تصریح کرد: قانون تشکیل سازمان مبارزه با مفاسد اقتصادی هم تدوین شده و مراحل پایانی آن را می گذارند که می تواند در این زمینه کمک حال افزایش شفافیت در جامعه بوده و تاثیرات پیشگیرانه هم داشته باشد.

رییس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس گفت: موضوع اعاده اموال نامشروع مسئولان بر اساس اصل 49 قانون اساسی هم در مجلس تصویب شده و مراحل پایانی آن در شورای نگهبان را می گذراند.

ملکشاهی افزود: کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس درباره شفاف سازی در جامعه و موارد متعددی را تصویب کرده که هر کدام می تواند تاثیرات بالایی در جامعه هدف داشته باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تصویب قوانین تضاد منافع و پولشویی در مجلس برای شفافیت حداکثری ضروری است

تصویب قوانین تضاد منافع و پولشویی در مجلس برای شفافیت حداکثری ضروری است