مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 17 مهر 1398 ساعت 13:232019-10-09سياسي

لزوم کاهش پرونده های قضایی برای پیشرفت جامعه اسلامی


نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز تاکید کرد که اگر به دنبال پیشرفت در جامعه اسلامی هستیم باید میزان حجم پرونده های قضایی در استان و کشور کاهش یابد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، آیت الله لطف الله دژکام چهارشنبه 17 مهر در دیدار با رییس دیوان عالی کشور در شیراز، با تاکید بر اینکه نباید هر شکایت و اختلافی به صورت پرونده درآید و در قوه قضاییه به عنوان یک دعوای حقوقی مطرح شود، گفت: شوراهای حل اختلاف موظف هستند تا صلح و سازش در میان افراد ایجاد کنند.

وی ادامه داد: در این میان شوراهای حل اختلاف جایگاه مناسبی بر عهده دارند و می توانند با ایجاد صلح و سازش که وظیفه اصلی آنان است از ایجاد پرونده های قضایی بکاهند.

امام جمعه شیراز با اشاره به رویکرد دستگاه قضا نیز گفت: یکی از برنامه‎هایی که در دستگاه قضایی مورد نظر قرار گرفته افزایش نقش مساجد در دعوی قضایی است از این رو مساجد می‎توانند نسبت به کاهش دعوی حقوقی اقدامات مناسبی داشته باشند.

رییس دادگستری استان فارس نیز در ادامه این دیدار گفت: زمان رسیدگی به پرونده هایی که در شوراهای حل اختلاف حضور دارند تنها 23 روز است.

حجت الاسلام سید کاظم موسوی افزود: در گذشته در فارس تنها 35 شورای حل اختلاف وجود داشت اما اکنون تعداد این شورا به هزار و 720 رسیده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لزوم کاهش پرونده های قضایی برای پیشرفت جامعه اسلامی

لزوم کاهش پرونده های قضایی برای پیشرفت جامعه اسلامی