مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 17 مهر 1398 ساعت 13:202019-10-09سياسي

خانه معمار آشتی دهنده مردم با هنر اصیل ایرانی است


معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران گفت: از آن جهت خانه لرزاده به عنوان خانه معمار انتخاب شده تا آشتی دهنده مردم با هنر اصیل ایرانی باشد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار شهری خبرگزاری فارس، عبدالرضا گلپایگانی معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران در مراسم افتتاح خانه موزه استاد لرزاده که عصر امروز برگزار شد گفت: در شورای چهارم شهر تهران مقرر شد تا خانه لرزاده مرمت شده و به موزه معمار تبدیل شود و این موضوع با جدیت پیگیری شد.

وی ادامه داد: انتخاب خانه لرزاده به عنوان خانه معمار انتخاب رویکردی است برای تداوم معماری ایرانی و تلاش می کند این رویکرد نهادینه شود.

گلپایگانی گفت: در دوره مدرنیته تداوم سنت معماری کار مشکلی بوده است آن هم معماری ریشه دار اما استاد لرزاده در همان زمینه معماری ایرانی پرورش یافته بود.

وی ادامه داد: کارهای ارزشمندی از لرزاده به یادگار مانده که هر کدام گنجینه ای از معماری ایرانی است یعنی 830 مسجد در سراسر کشور که هر کدام معماری خاص خود را دارد.

معاون شهردار تهران افزود: وقتی به کارهای لرزاده نگاه می کنیم از سویی مساجدی ساده که روح معنویت در آن احیا می شود را می بینیم و از سوی دیگر مساجد پر رفت و آمدی مثل مسجد اعظم قم که کارکردهای خودش را دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خانه معمار آشتی دهنده مردم با هنر اصیل ایرانی است

خانه معمار آشتی دهنده مردم با هنر اصیل ایرانی است