مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 17 مهر 1398 ساعت 12:302019-10-09پزشكي

تشخیص افسردگی و اختلالات خواب با نقشه برداری از مغز


دبیر علمی ششمین همایش نقشه برداری مغز : استفاده از نقشه برداری مغز، به روش های تشخیصی بیماری هایی همچون پارکینسون، آلزایمر، افسردگی و اختلالات خواب، - کمک می کند به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری صدا و سیما به نقل از دبیرخانه کنگره آقای مسعود طهماسیان، امروز در حاشیه برگزاری ششمین همایش نقشه برداری مغز در تالار ابوریحان دانشگاه شهید بهشتی، افزود: در این همایش، دانشمندان برجسته ای از دانشگاه های آمریکا، آلمان و دانمارک، یافته های جدید در این حوزه را ارائه می دهند.

وی از نقشه برداری مغزی به عنوان یک علم بین رشته ای نام برد و گفت: در این علم، با استفاده از تخصص های مختلف روانپزشکی، نورولوژی، پزشکی هسته ای، رادیولوژی و جراحی مغز و اعصاب، با کمک رشته های ریاضی، مهندسی پزشکی و فیزیک، می خواهیم ساختار و عملکرد مغز را بهتر بشناسیم.

عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی، با اشاره به کاربرد نقشه برداری مغز در تشخیص بیماری های روانپزشکی و عصب شناختی، ادامه داد: ما از این طریق می توانیم به درک بهتری از این بیماری ها دست یابیم.

طهماسیان افزود: با توجه به اینکه در تشخیص بالینی برخی از بیماری های مرتبط با مغز دچار مشکلاتی هستیم، افزود: موضوع تشخیص های افتراقی در بالین، یکی از اهداف نقشه برداری مغز است که به درمان بهتر بیماری ها در آینده کمک می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تشخیص افسردگی و اختلالات خواب با نقشه برداری از مغز

تشخیص افسردگی و اختلالات خواب با نقشه برداری از مغز