مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 17 مهر 1398 ساعت 11:312019-10-09بين الملل

آیا عادل عبدالمهدی هزینه مراوده با چین را می پردازد؟


امکان دارد بین آشوب ها در عراق و سفر عادل عبدالمهدی نخست وزیر عراق به چین ارتباط وجود داشته باشد.

- نه روز قبل از آغاز مشکوک تظاهرات اخیر در عراق و تبدیل سریع آن به درگیری های خونین در مناطق شیعه نشین این کشور عادل عبدالمهدی نخست وزیر عراق در راس یک هیات بلندپایه به چین سفر کرد و از ایجاد تحول عمیق و گسترده در روابط دو کشور خبر داد.

وی در نخستین روز سفر خود به چین در مصاحبه با شبکه تلویزیونی العراقیه گفت: دیدارهای ما بر مسائل امنیتی، ایجاد صندوق هایی برای سرمایه گذاری های مالی بین دو طرف متمرکز خواهد شد و از صادرات نفت عراق به چین به منزله پوشش مهمی برای تشکیل صندوق هایی به منظور تأمین مالی بسیاری از طرح ها استفاده خواهیم کرد.

امروز در دیدار با برخی مسئولان چینی، درباره افق ها و سرمایه گذاری های احتمالی گفتگو کردیم و نتیجه گرفتیم که امکان افزایش حجم سرمایه گذاری ها و روابط بین دو طرف به بیش از 500 میلیارد دلار تا سال 2030 وجود دارد.

در همین حال خبرگزاری فرانسه از اعلام آمادگی عادل عبدالمهدی برای مشارکت در پروژه عظیم جاده ابریشم جدید چین خبر داد و نوشت: عادل عبدالمهدی در اظهاراتی که از تلویزیون دولتی چین سی سی تی وی پخش شد گفت: عراق از جنگ و اختلافات داخلی عبور کرده است و از حمایت های ارزشمند چین متشکر است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیا عادل عبدالمهدی هزینه مراوده با چین را می پردازد؟

آیا عادل عبدالمهدی هزینه مراوده با چین را می پردازد؟