مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 17 مهر 1398 ساعت 10:552019-10-09پزشكي

تشخیص 52 نوع بیماری متابولیک با خون نوزاد


اکنون در روز سوم تولد با یک قطره خون می توانیم 52 نوع بیماری متابولیکی را تشخیص دهیم - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری صدا و سیما به نقل از روابط عمومی انجمن غدد ایران؛ آقای دکتر علی ربانی، افزود: بیماری های متابولیک ارثی هستند که در اغلب آن ها با یک رژیم اصلاح شده از ضایعات عصبی روانی و جسمی جلوگیری می شود.

تعدادی از این بیماری ها نیز قابل تشخیص، ولی قابل درمان نیستند.

رییس دوازدهمین همایش بیماری های متابولیک، گفت: تشخیص زودرس بیماری های متابولیک بسیار مهم است، چون این ضایعات و مشکلات می تواند سلامت نوزاد و خانواده را تهدید کند، اما زمانی که تشخیص داده شود، خیلی ساده با یک رژیم کنترل می شود.

آقای دکتر ربانی، ضایعات این بیماری را عقب افتادگی روانی، جسمی و حرکتی عنوان کرد و افزود: آن تعداد از بیماری های متابولیک که قابل درمان نیستند اهمیتش در این است که می توان از تکرار این زایمان ها در فامیل با تشخیص ژنتیک جلوگیری و با غربالگری و تشخیص قبل از تولد از این بیماری پیشگیری کرد.

وی ادامه داد: برای آنکه بتوانیم این بیماری ها را تشخیص دهیم نیاز به امکانات است که ما آزمایشگاه متابولیک مرکز رشد و تکامل را فراهم کرده ایم و اکنون در روز سوم تولد با یک قطره خون می توانیم 52 نوع بیماری متابولیکی را تشخیص دهیم، علاوه بر مرکز تشخیصی این بیماری ها توانس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تشخیص 52 نوع بیماری متابولیک با خون نوزاد

تشخیص 52 نوع بیماری متابولیک با خون نوزاد