مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 16 مهر 1398 ساعت 15:012019-10-08بين الملل

نگرانی امارات از عملیات نظامی ترکیه در شمال سوریه


یکی از مقامات امارات بدون نام بردن از ترکیه، علت اشغالگری ترکیه در شمال سوریه را به دودستگی عرب ها ربط داد و ابراز نگرانی کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، انور قرقاش ، وزیر مشاور امارات در امور خارجی در باره تحولات اخیر در شمال سوریه ابراز نگرانی کرد.

قرقاش سه شنبه (16 مهر) در حساب توییتری خود بدون آنکه از ترکیه نامی ببرد، نوشت که تحولات خطرناک در اطراف سوریه تنها پیامد دودستگی فعلی در بین کشورهای عربی است؛ [در این بین] نهادهای کشورهای عربی فروپاشید و حاکمیتشان نقض شد و تمامیت ارضی آن ها در خطر است .

این وزیر اماراتی چاره پیشگیری از این وضعیت را در بازگشت به نظام منطقه ای عربی دانست و گفت که آنچه هم اکنون اتفاق می افتد، دانه های بحران های همیشگی است که دودستگی فعلی [عرب ها] آن ها را آبیاری می کند.

با اینکه قرقاش اسمی از ترکیه نبرده است، ولی می توان حدس زد که منظور او از تحولات اخیر، حملات احتمالی ترکیه به شمال شرق سوریه است.

این مقام اماراتی در حالی از شرایط پیش آمده انتقاد می کند که کشور طی هفت سال از بحران سوریه، از گروه های تکفیری و تروریستی حمایت می کرده و خواستار سرنگونی دولت بشار اسد بود.

ترکیه بعد از ماه ها تهدید و خط و نشان کشیدن برای شبه نظامیان مورد حمایت آمریکا در شمال شرق سوریه، شب گذشته (دوشنبه) از اولی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نگرانی امارات از عملیات نظامی ترکیه در شمال سوریه

نگرانی امارات از عملیات نظامی ترکیه در شمال سوریه