مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 16 مهر 1398 ساعت 11:292019-10-08سياسي

وقتی دفتر وزیر جوان موزه می شود


از بالا که به ساختمان های تاریخی باقی مانده در وزارتخانه ارتباطات نگاه کنید، انگار دو هواپیمای آجری دوملخه برخلاف هم روی زمین نشسته اند؛ عمارتی تاریخی که هرچند یکی دو تالارش 13 سال جدیدتر از بخش های قدیمی ترند، - اما همان قدر ارزشمندند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، عمارت کلاه فرنگی بیسیم نخستین مرکز ارتباطات رادیویی و تلگراف در کشور را قاجارها ساختند با معماری خاص دوره خودشان.

مکانی که در زمان خود یک مرکز استراتژیک در کشور بود، هرچند امروزه در مرکز وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات قرار گرفته و به واسطه استقرار آذری جهرمی – وزیر ارتباطات – و بخشی از کارمندان اداری این وزارتخانه در آن عمارت، همچنان می توان نام این منطقه را استراتژیک دانست؛ عمارتی تاریخی که بیشتر براساس کلمات نوشته شده روی کاشی های آبی رنگ بالای سردرش یعنی ساختمان بیسیم به خصوص بین رسانه ای ها و رادیویی ها به این نام هم معروف است.

اما عمارت کلاه فرنگی نام قدیمی تری برای آن است بین مردم تهران قدیم.

وقتی در سال 1301 در جاده قدیم شمیرانات یا خیابان کوروش کبیر (خیابان شریعتی) توسط پهلوی اول که در آن زمان وزیر جنگ بود ساخته شد به عنوان یک ساختمان مرکز ارتباطی در کشور توانست راهِ ارتباطی جدیدی بین ایران و دیگر کشورها باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وقتی دفتر وزیر جوان موزه می شود

وقتی دفتر وزیر جوان موزه می شود