مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 16 مهر 1398 ساعت 07:562019-10-08اجتماعي

پایان تلخ پشت چراغ کار


میل به نظم و قانون پذیری در جوامع انسانی از بدو تشکیل تا به امروز همواره مورد توجه بوده و مبدعان قانون با نگاه به نیازهای جامعه هر از چند گاهی بر اساس نیاز حدودی را برای اجرا تعیین و ابلاغ می کنند.

- مرکز کهگیلویه و بویراحمد،چراغ راهنمایی و رانندگی یکی از نمودهای قانون و نظم در جوامع امروزی است که در سالهای دهه 30 با ورود خودرو به ایران وارد شد و به تبع آن استان کهگیلویه و بویراحمد هم دردهه 70 از آن برخوردار شد.

اما امروزه در بسیاری از شهرهای کشور و استانمان در میادین بزرگ و پر تردد شاهد تجمع کودکان و حتی بزرگسالانی هستیم که به محض روشن شدن چراغ قرمز دستمال قرمز رنگ خود را بر شیشه ماشین میکشند،اسپند دود کن خود را دور سر راننده میچرخانند و یا شاخه گلی به سمت رانندگان تعرف می کنند تا شاید از سر نیاز یا دلسوزی اسکناس مچاله شده و یا سکه ای به آنها بدهند.

در حقیقت چراغ راهنمایی و رانندگی یا همان چراغهای قرمز اینروزها به غیر کاردکرد اصلی خود به چراغ شغل،چراغ درآمد،چراغ کودکان کار و چراغ رونق زندگی برخی از افراد شهرمان تبدیل شده است.

وقتی به گذشته مردم کهگیلویه و بویراحمد نگاه می کنیم متوجه می شویم که کار کردن کودکان برای روستاییان و عشایر نه تنها نکوهیده نبوده است بلکه به عنوان یک امتیاز هم به حساب می آمد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پایان تلخ پشت چراغ کار

پایان تلخ پشت چراغ کار