مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 15 مهر 1398 ساعت 15:202019-10-07اقتصادي

گردشگری شهری یکی از مهم ترین ارکان توسعه پایدار اقتصادی است


رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران گفت: شش درصد از تولید ناخالص جهانی مربوط به صنعت گردشگری است و یکی از مهم ترین عناصر برای رسیدن به توسعه پایدار اقتصادی به شمار می رود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا سعید اوحدی در همایش شهری به نام تهران که امروز با حضور احمد مسجد جامعی - عضو شورای اسلامی شهر تهران - در فرهنگسرای ارسباران برگزار شد، گفت: صنعت گردشگری در دو بخش داخلی و بین المللی امروزه با شکل علمی و فنی در جهان آموزش داده می شود.

شش درصد از تولید ناخالص جهانی مربوط به صنعت گردشگری است و یکی از مهم ترین عناصر برای رسیدن به توسعه پایدار اقتصادی گردشگری شهری به شمار می رود.

وی افزود: سال ها میان صنعت خودرو و صنعت گردشگری بر سر اینکه کدامیک بالاترین میزان اشتغال زایی را دارند، مجادله بود اما این روزها با گردش مالی بیش از 6.

7 تریلیارد دلار این صنعت گردشگری است که این عنوان را از آن خود کرده است البته این نکته هم مورد تأکید است که 70 درصد این درآمد مربوط به درآمد گردشگری داخلی است که ما متأسفانه تا کنون توجه چندانی به آن نداشته ایم.

رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در ادامه درباره ویژگی های منحصر به فرد صنعت گردشگری گفت: چیزی که باعث شده این روزها صنعت گردشگری به صنعتی محبوب تبدیل شود، ویژگی های اختصاصی آن است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گردشگری شهری یکی از مهم ترین ارکان توسعه پایدار اقتصادی است

گردشگری شهری یکی از مهم ترین ارکان توسعه پایدار اقتصادی است