مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 15 مهر 1398 ساعت 10:472019-10-07اقتصادي

جیب های پُر از پول برای سهرابی که دیگر نیست!


خیلی از ما شعرهایش را بیشتر از نقاشی هایش می شناسیم یا حتی تا همین چند سال پیش هم نمی دانستیم سهراب سپهری در نقاشی هم سررشته ای دارد.

به هر حال فرقی نمی کند، - فروش آثار این هنرمند شاعر توانست رکورد گران قیمت ترین نقاشی تاریخ هنر ایران را بشکند! به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، 15 مهر ماه سالروز تولد سهراب سپهری، شاعری از دیار کاشان است که قلم و قلمو به دست روایت گر زیبایی و آرامش بود.

سبک نقاشی هایش بی شباهت به طبع لطیف و شاعرانگی او نبود و شاید هم همین حس آرامش و سادگی باعث شد که امروز آثار نقاشی او در معتبرترین نمایشگاه های هنری داخلی و خارجی به نمایش گذاشته و با قیمت های بالایی خرید و فروش شود.

او که دوران نوجوانی را در شهر کاشان گذرانده بود، بیش از آن که حس شاعرانگی را در خود کشف کند، به تاثیر از پدرش که او هم دستی در هنر و نقاشی داشت، قلمو به دست گرفت.

بعد از حضور در دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران زمانی موفق به انتشار اولین مجموعه شعرهایش شد که چندین نمایشگاه از آثار هنری اش را در تهران برگزار کرده بود.

به هر حال نقاشی ها و اشعار سهراب سپهری با هم پیوند خورده بودند.

هر دو متاثر از مناظر و عناصر طبیعی بودند و خیلی ساده و بی تکلف از زندگی سخن می گفتند؛ البته به مرور تغییراتی در سبک نقاشی او ایجاد شد که بی ارتباط به حضور او در هنرستان هنرها


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جیب های پُر از پول برای سهرابی که دیگر نیست!

جیب های پُر از پول برای سهرابی که دیگر نیست!