مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 15 مهر 1398 ساعت 08:172019-10-07اقتصادي

چرا کیفیت بنزین در همه شهرها یکسان نیست؟


مدتی است که کیفیت بنزین زیر ذره بین چند سازمان قرار گرفته و در مورد آن اظهار نظرهای متفاوتی ارائه می شود و این در حالی است که صدرنشین وزارت نفت کیفیت این فرآورده نفتی را مطلوب ارزیابی می کند و بر این باور است که شایعه آلودگی بنزین بر صادرات آن تاثیری نمی گذارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، چندی پیش شرکت پخش فرآورده های نفتی نسبت به اخباری که درباره کیفیت بنزین منتشر می شود، واکنش نشان داد و اعلام کرد که تنها مرجع صاحب صلاحیت در ارزیابی انطباق فرآورده توزیعی با استاندارد مورد نظر، سازمان ملی استاندارد و یا نهادهای مورد تایید آن است؛ چگونگی انجام نمونه گیری، روش آزمون و مابقی جزییات مربوط به آزمایش نمونه های بنزین امری تخصصی است؛ بنابراین اظهار نظر سایر نهادها فاقد صلاحیت است.

سازمان ملی استاندارد نیز به تازگی در این باره اعلام کرد که در آزمایشات متعدد سازمان ملی استاندارد، نتایج عدم انطباق با استاندارد وجود نداشته است.

در سال های گذشته این سازمان خود یکی از شاکیان کیفیت بنزین بود، اما آزمایش ها نشان داده میزان گوگرد در بنزین حتی پایین تر از حد استاندارد بوده و کاهش تعداد روزهای با هوای ناسالم در تهران این موضوع را تایید می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا کیفیت بنزین در همه شهرها یکسان نیست؟

چرا کیفیت بنزین در همه شهرها یکسان نیست؟