مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 15 مهر 1398 ساعت 07:342019-10-07بين الملل

کارزار مقامات هند برای ریشه کنیِ دفع در فضای باز


مقامات هند طی پنج سال گذشته در یک کارزار بلندپروازانه بهداشتی با ساخت 110 میلیون سرویس بهداشتی، دسترسیِ بیش از نیمی از 1.

3 میلیارد جمعیت این کشور را به توالت فراهم کرده اند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، هفته گذشته نارندرا مودی ، نخست وزیر هند سرانجام اعلام کرد که مردم این کشور به استفاده از سرویس های بهداشتی روی آورده و بنابراین قضای حاجت در مزارع، جنگل ها، پای درخت ها، رودخانه ها و برکه ها و دیگر فضاهای آزاد در این کشور برچیده شده است.

مودی در صد و پنجاهمین سالگرد تولد گاندی، نماد استقلال هند، اعلام کرد که دنیا در برابر ساخت بیش از 110 میلیون توالت در 60 ماه برای بیش از 600 میلیون نفر شگفت زده شده و پیش از این هیچ کس امکان ریشه کنیِ عمل دفع در فضای باز را در چنین مدت زمانی کوتاهی در این کشور باور نمی کرد.

مودی در سال 2014 میلادی این پروژه را به عنوان بخشی از برنامه هند پاک و در تلاش برای پایان دادن به قضای حاجت در فضاهای عمومی آغاز کرد.

در صورتی که آمارهای دولت هند درست باشد، این پروژه را می توان موفقیتی بزرگ دانست اما کارشناسان اظهار داشته اند که این آمارها گمراه کننده است و معضل دستشویی کردن در فضاهای آزاد در هند از بین نرفته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کارزار مقامات هند برای ریشه کنیِ دفع در فضای باز

کارزار مقامات هند برای ریشه کنیِ دفع در فضای باز