مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 15 مهر 1398 ساعت 05:222019-10-07دانش

دارورسانی نوین برای از بین بردن تومورهای سرطانی با نانوذرات کروی


پژوهشگران دانشگاه آزاد با استفاده از نانوذرات کروی با توزیع اندازه ذرات یکنواخت موفق به عرضه دارورسانی نوینی شدند، به گونه ای که این نانو دارو قادر است با هدف قرار دادن تومورهای سرطانی، - آنها را از بین ببرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر آرزو سوداگر، پژوهشگر دانشگاه آزاد علوم و تحقیقات در این زمینه گفت: در سال های اخیر استفاده از دفع کننده های آهن از جمله دفرازیروکس در درمان سرطان در حال گسترش است.

در این پژوهش سامانه دارورسانی حساس به pH بر پایه نانوذرات مزومتخلخل سیلیکا با پوشش دندریمری و درهم آمیخته شده با گلوکورونیک اسید به منظور دارورسانی کنترل شده و هدفمند دفرازیروکس به سلول های سرطانی طراحی شد.

وی مقاومت به داروهای ضدسرطان، وجود عوارض جانبی شدید و قیمت های بسیار بالا همراه با عدم موفقیت در درمان را از جمله عواملی دانست که موجب شده است در سال های اخیر استفاده از سیستم های نوین دارورسانی مورد توجه قرار گیرد.

سوداگر، به نتایج مهم و کلیدی این کار تحقیقاتی اشاره کرد و یادآور شد: نانو ذرات تهیه شده دارای شکل کروی هستند و این امر موجب پخش همگن دارو بر روی نانوحامل می شود.

با عامل دارسازی نانوذرات مزومتخلخل سیلیکا، میزان بارگذاری دفرازیروکس در مقایسه با نانوذرات مزومتخلخل سیلیکای بدون عامل افزایش پیدا کرد، همچنین قطر هیدر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دارورسانی نوین برای از بین بردن تومورهای سرطانی با نانوذرات کروی

دارورسانی نوین برای از بین بردن تومورهای سرطانی با نانوذرات کروی