مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 14 مهر 1398 ساعت 12:042019-10-06اقتصادي

میزان تولید گوشت نسبت به میزان مصرف آن در کشور پایین است


مدیرکل امور عشایر خراسان رضوی گفت: با توجه به کاهش جمعیت روستایی و عشایری نسبت به گذشته متاسفانه در حال حاضر میزان تولید گوشت قرمز در کشور 830 هزار تن است که این رقم نسبت به میزان مصرف کم است و 130 هزار تن گوشت برای جبران کمبود وارد می کنیم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس از مشهد، محمد نبوی فر، در نشست خبری که امروز در سازمان جهاد کشاورزی مشهد برگزار شد، گفت: امروز برخلاف گذشته 75 درصد جمعیت کشور شهر نشین هستند و 25 درصد جمعیت عشایر و روستایی کشور را تشکیل می دهند که این به معنی تولید کمتر نسبت به میزان مصرف است.

مدیرکل امور عشایر خراسان رضوی افزود: برای حفظ نظام و آرامش در کشور و منطقه و دنیا باید مواد غذایی سفر خود را تأمین کنیم.

وی بیان کرد: امروز جمعیت عشایر کشور یک سوم جمعیت مشهد را تشکیل می دهند، یعنی 200هزار نفر هستند که 25 درصد گوشت قرمز مصرفی کشور را تولید می کنند.

نبوی فر خاطرنشان کرد: هر عشایر گوشت قرمز مصرفی 16 نفر ایرانی را تولید می کنند که مقدار نسبت به میزان مصرف کمتر است.

مدیرکل امور عشایر خراسان رضوی تصریح کرد: در استان هفت هزار و 145 خانوار عشایر در 13 شهرستان استان مستقر هستند که 995 هزار واحد دامی دارند و 22 درصد از مراتع استان در اختیار آنان است، علاوه بر این 10 هزار و 500 هکتار مزارع و باغات هم عشایر در اختیاردارند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

میزان تولید گوشت نسبت به میزان مصرف آن در کشور پایین است

میزان تولید گوشت نسبت به میزان مصرف آن در کشور پایین است