مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 13 مهر 1398 ساعت 10:342019-10-05بين الملل

ایران در گزارش جهانی شاخص «نوآوری» 4 پله صعود کرد


سازمان جهانی مالکیت معنوی هر ساله اقدام به انتشار گزارش شاخص نو آوری کشورها می کند، بر این اساس ایران در سال 2019 نسبت به سال قبل 4 پله صعود کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، سازمان جهانی مالیکت معنوی هر ساله اقدام به انتشار گزارش شاخص نو آوری کشورها می کند، بر این اساس ایران در سال 2019 بالاتر از کشورهای مانند برزیل، عربستان، آفریقای جنوبی و قطر، نسبت به سال قبل 4 پله صعود کرد.

سازمان جهانی مالکیت معنوی  WIPO    با عضویت بیش از 190 کشور از جمله ایران هر ساله با تکیه بر برخی سنجه ها، گزارش شاخص نوآوری کشورهای عضو را منتشر می کند.

با توجه به اهمیت فاکتور نوآوری در پیشرفت ملت ها، رقابت تنگاتنگی میان کشورهای عضو وجود دارد تا با ارتقاء زیر ساخت های نرم و سخت افزاری در شاخص سالانه مزبور رتبه با کیفیت تری به دست آورند.

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بر اساس اسناد بالا دستی از جمله مصوبه کارگروه عالی  شورای انقلاب فرهنگی وظیفه دشوار هماهنگی میان انبوه ارگانها و دستگاههای دولتی و شرکت ها  و فعالان این حوزه را بر عهده دارد  و البته یکی از مصادیق تایید تلاش سر سختانه ایران برای حرکت در مسیر نوآوری ( علی رغم تمام مشکلات )  می تواند گزارش سالانه این نهاد بین الملی معتبر باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایران در گزارش جهانی شاخص «نوآوری» 4 پله صعود کرد

ایران در گزارش جهانی شاخص «نوآوری» 4 پله صعود کرد