مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 13 مهر 1398 ساعت 09:042019-10-05بين الملل

اوکراین، گروگان ترامپ


تا اواسط ماه مه رابطه آمریکا و اوکراین پیچیده بود؛ سفیر آمریکا بدون دلیلی آشکار فراخوانده شد، رییس جمهوری جدید این کشور درباره مدل حمایت آمریکا خشمگین بود و وکیل شخصی دونالد ترامپ تئوری های توطئه علیه کی یف مطرح می کرد.

- این رابطه اما اکنون در هرج و مرج کامل به سر می برد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، واشنگتن پست در گزارشی نوشت، در بحبوحه این آشوب، نام یک چهره غیر منتظره مطرح شد که خودش را مسوول روابط آمریکا – اوکراین معرفی کرد.

گوردون سوندلند، سفیر آمریکا در اتحادیه اروپا هیچ جایگاه ویژه ای برای استفاده از این موقعیت حیاتی نداشت و به ظاهر هم برای این پست دیپلماتیک بی کفایت به نظر می رسید.

مقام های کنونی و سابق آمریکا می گویند، اما وقتی برخی در کاخ سفید و وزارت خارجه تلاش کردند از میزان سلطه او بکاهند، او کوتاه نیامد و منبع قدرتش را با دو کلمه معرفی کرد: رییس جمهوری آمریکا.

او تا چهار ماه بعد همکاری نزدیکی با کرت ولکر، نماینده ویژه آمریکا در امور اوکراین داشت تا روابط واشنگتن با اوکراین را طبق منافع سیاسی رییس جمهوری آمریکا هماهنگ کند.

پیام هایی که میان ولکر، سوندلند و دیگر مقام های آمریکایی در این دوره رد و بدل شده است، نشان می دهد اگر ولودیمیر زلنسکی، رییس جمهوری جدید اوکراین به تحقیق علیه جو بایدن، معاون رییس جمهوری سابق آمریکا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اوکراین، گروگان ترامپ

اوکراین، گروگان ترامپ