مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 13 مهر 1398 ساعت 05:572019-10-05سياسي

مستند «ترال» علیه صید «ترال»


کارگردان مستند «ترال» از انگیزه ها و مراحل ساخت مستند می گوید.

- خبرگزاری فارس؛ هرمزگان، مدتی است که ماجرای صید ماهی به روش ترال مورد اعتراض صیادان بومی و مردم استان های ساحلی جنوب شده است.

رسانه های مختلف و بخصوص خبرگزاری فارس نیز در انعکاس مطالبات مردم به آسیب های این نوع صید برای زیست بوم و ذخیره غذای دریایی هشدارهای متعددی را به مسوولان این امر داده اند(بیشتر بخوانید ).

در سفر اخیر رییس قوه قضاییه به هرمزگان نیز، آیت الله سید ابراهیم رییسی با محکوم کردن این نوع صید آن را عملی غیرقانونی دانست و بیان کرد با مسببان صدور مجوز و صید ترال باید برخورد قاطع قضایی می شد و از نیروی دریایی سپاه نیز به دلیل تلاش برای مبارزه با صید غیر قانونی ترال تقدیر کرد.

در این میدان مطالبه گری، مستند سازان نیز دوربین به دست شدند و با ثبت حقایق انکار نشدنی به صورت تصویری پرده از زوایای مخفی این ماجرا برداشتند.

مستند دریابست ساخته محمود شهبازی نخستین فیلم در این زمینه بود که عملا با نگاهی جامع و تامل برانگیز حساسیت ها را نسبت به این صید افزایش داد و فصل نوینی در مطالبه گری حرفه ای و هنرمندانه بنا نهاد.

در همین راستا مستندساز دیگری نیز پای کار آمد و با ساخت ترال به انعکاس درد مردم بومی هرمزگان و صیادان محلی پرداخت و جلوه هایی از آسیب های متعدد ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مستند «ترال» علیه صید «ترال»

مستند «ترال» علیه صید «ترال»