مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 11 مهر 1398 ساعت 08:332019-10-03بين الملل

کشف ابزارهای باستانی 45هزارساله در سریلانکا


باستان شناسان تعدادی ابزار 45هزارساله در سریلانکا کشف کردند که از آن ها به عنوان قدیمی ترین ابزار ساکنان جنگل های بارانی جنوب آسیا می توان یاد کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از دیلی میل، باستان شناسان پیش تر معتقد بودند آب و هوای جنگل های بارانی آسیای جنوبی در مقایسه با مناطق اروپایی و آفریقایی، شرایط بسیار دشوارتری را برای زندگی انسان های اولیه ایجاد می کرده، اما اکنون با وجود کشف این ابزار در جنگل های بارانی سریلانکا، به این نتیجه رسیده اند اجداد انسان ها بسیار بیش تر از آن چه پیش تر تصور می شد در مناطق مختف زمین پراکنده شده بودند.

باستان شناسان موسسه علوم تاریخ انسان واقع در آلمان، این ابزارها را که از یکی از غارهای شرق سریلانکا کشف شده است مورد بررسی قرار دادند و اعلام کردند قدمت این آثار به 45 هزار سال پیش بازمی گردد.

با این که استفاده از ابزارهایی از جنس کوارتز در همین دوران در مناطق اروپایی متداول بوده، اما این اولین باری است که چنین آثاری در یک منطقه جنگلی واقع در آسیای جنوبی کشف می شود.

به گفته سرپرست باستان شناسان این موسسه آلمانی، کشف این ابزار باستانی، غار Fa-Hien Lena را به منطقه ای با اولین شواهد زندگی انسان ها در سریلانکا تبدیل می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشف ابزارهای باستانی 45هزارساله در سریلانکا

کشف ابزارهای باستانی 45هزارساله در سریلانکا