مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 10 مهر 1398 ساعت 16:442019-10-02بين الملل

ابراز امیدواری فرانسه برای حل بحران اوکراین


وزارت خارجه فرانسه از پیشرفت های صورت گرفته برای حل بحران طولانی مدت اوکراین و برگزاری نشستی در آینده بین سران کشورهای درگیر در این مسئله در پاریس خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس،وزارت امور خارجه فرانسه چهارشنبه اعلام کرد که طی گفت وگوهای صورت گرفته، پیشرفت های قابل توجهی در راستای هدف پایان دادن به بحران طولانی مدت اوکراین صورت گرفته است.

به نوشته خبرگزاری رویترز سخنگوی وزارت خارجه فرانسه در این باره گفت که شرایط برای برگزاری نشستی در آینده و در پاریس بین سران کشورهای درگیر در این بحران فراهم شده است.

امانوئل ماکرون رییس جمهور فرانسه پیشتر اعلام کرده بود که نشست بعدی در قالب نرماندی، ظرف چند هفته آینده برای حل و فصل مناقشات نظامی در شرق اوکراین برگزار خواهد شد.

به نوشته رویترز، سخنگوی وزارت خارجه فرانسه گفت: فرانسه از این پیشرفت که  در جریان مذاکرات فشرده چند هفته گذشته در قالب گروه نرماندی با مشارکت فرانسه، آلمان، اوکراین و روسیه شکل گرفت، استقبال می کند.

ولادیمیر زلنسکی رییس جمهور اوکراین در حاشیه برگزاری هفتاد و چهارمین جلسه مجمع عمومی سازمان در نیویورک در هفته گذشته تاکید کرد که وارد کردن آمریکا در قالب نرماندی (روسیه، اوکراین، فرانسه، آلمان) در آینده نزدیک در دستور کار قرار ندارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ابراز امیدواری فرانسه برای حل بحران اوکراین

ابراز امیدواری فرانسه برای حل بحران اوکراین