مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 10 مهر 1398 ساعت 13:522019-10-02سياسي

قهرمانان جنگ از تنهایی رنج می برند


حالا بعد از گذشت سالهای متمادی کسی حرف مردان و زنان جنگ را نمی فهمد و قهرمانانمان از تکینه گی و تنهایی رنج می برند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، عضو کانون ملی منتقدان تئاتر ایران در نقد و بررسی هفت عصر هفتم پاییز عنوان کرد: در این نمایش با جهان نشانگانی روبرو هستیم که قصد دارد بر نظام اعتقادی و احساسی و دیگر وجوه شخصیت های تاثیرگذار در رویدادهای مهم اجتماعی و تاریخی دلالت کند.

هواپیمای محمد جهان آرا ساعت هفت عصر هفتم پاییز سقوط می کند و این حادثه منجر به شهادت وی می شود، این همه هفت در نام این نمایش از قدسی بودن این حادثه و شخصیت اصلی اش نشان دارد.

جواد متین افزود: در طراحی صحنه نیز نمایش ساکن را بر لاشه های همان هواپیما و میان تلی از نامه های جهان آرا به همسرش شاهد هستیم.

این موضوع نیز دلالت بر این دارد که قهرمان داستان ما و مرد جنگی نمایش علیرغم اینکه عاشق همسرش بوده ولی راهی الهی را انتخاب کرده و به شهادت رسیده است.

اما راویان این نمایش یعنی غلامعلی فخار و همسرش سوسن در تقابلی ظاهرا دراماتیک البته بیشتر در قالب دیالوگ نه حرکت هندسی بر صحنه به کشف ناشناخته های دیگری از این زندگی دست می زنند.

وی خاطرنشان کرد: هفت عصر هفتم پاییز از زاویه ی دید همرزم، رفیق و مرید محمد جهان آرا فرمانده شهید جریان مقاوت خرمشهر و آبادان روایت می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قهرمانان جنگ از تنهایی رنج می برند

قهرمانان جنگ از تنهایی رنج می برند