مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 10 مهر 1398 ساعت 06:382019-10-02سياسي

برگزاری آزمون مرکز وکلای قوه قضاییه ناقض استقلال وکلا نیست


عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس گفت: برگزاری آزمون مرکز وکلای قوه قضاییه ناقض استقلال وکلا نیست و در پیش نویس طرح پذیرش وکالت، برگزاری آزمون برای مرکز وکلا به رسمیت شناخته شده است.

- محمد علی پورمختار در گفت وگو با خبرنگار حقوقی و قضایی خبرگزاری فارس  با اشاره به برخی از انتقادها و هجمه های که برای مرکز وکلای قوه قضاییه مبنی برغیر قانونی بودن برگزاری آزمون وکالت در مرکز وکلا به وجود آمده است، گفت: برگزاری آزمون وکالت مرکز وکلای قوه قضاییه قانونی است.

وی افزود: در پیش نویس طرح پذیرش و آموزش وکالت مقرر شده است که افزایش دو برابری در جذب وکیل در مرکز وکلای قوه قضاییه و کانون وکلای دادگستری که هر دو متولی وکالت هستند را داشته باشیم بنابراین برگزاری آزمون وکلای مرکز وکلای قوه قضاییه نه تنها غیر قانونی نیست بلکه لازم و مفید است و ناقض استقلال کانون وکلا هم نیست.

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس در مورد استقلال وکلای قوه قضاییه در محاکم قضایی اظهار داشت: هر وکیلی باید از استقلال کامل در محاکم قضایی برخوردار باشد و فرقی بین وکیل مرکز وکلای قوه قضاییه و وکلای کانون وجود ندارد.

این نماینده مجلس گفت:هیچ عملی برای نقض استقلال وکلا توسط قوه قضاییه انجام نشده است و بحث هایی در مورد انتصاب رییس مرکز وکلا توسط رییس قوه قضاییه به منزله ن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برگزاری آزمون مرکز وکلای قوه قضاییه ناقض استقلال وکلا نیست

برگزاری آزمون مرکز وکلای قوه قضاییه ناقض استقلال وکلا نیست