مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 3 مهر 1398 ساعت 09:132019-09-25سياسي

4 اثر همدان در فهرست موقت ثبت جهانی قرار دارد


مدیرکل دفتر حفظ و احیاء بناها، بافت ها و محوطه های تاریخی وزارت میراث فرهنگی گفت: «غار علیصدر»، «تپه هگمتانه»، «تپه نوشیجان» و کاروانسراهای همدان در فهرست موقت ثبت جهانی قرار دارند.

- مدیرکل دفتر حفظ و احیاء بناها، بافت ها و محوطه های تاریخی وزارت میراث فرهنگی گفت: غار علیصدر ، تپه هگمتانه ، تپه نوشیجان و کاروانسراهای همدان در فهرست موقت ثبت جهانی قرار دارند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از کمیته اطلاع رسانی اجلاس جهانی راه ابریشم، سیدهادی احمدی رویینی در ششمین نشست کمیته هماهنگی میراث برای ثبت های زنجیره ای در کشورهای مسیر جاده ابریشم و در سمینار آموزشی ثبت جهانی آثار باستانی و توسعه گردشگری به میزبانی همدان، با بیان اینکه سال 1979 تلاش شد 3 اثر تخت جمشید ، چغازنبیل و میدان نقش جهان ثبت جهانی شود و خوشبختانه این 3 اثر در آستانه انقلاب ثبت جهانی شدند، اظهار کرد: در حال حاضر 24 پرونده موفق ثبت جهانی داریم و تعداد سایت های جهانی ثبت شده 45 عدد است و باغ های ایرانی 9 مورد و قنات ها 11 مورد هستند.

مدیرکل حفظ و احیاء بناها، بافت ها و محوطه های تاریخی وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آخرین ثبت جهانی ایران را مربوط به جنگل های هیرکانی دانست و ادامه داد: آن دسته از میراث تاریخی در معرض خطر ناشی از زلزله یا جنگ جزو آثاری هستند که ثب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

4 اثر همدان در فهرست موقت ثبت جهانی قرار دارد

4 اثر همدان در فهرست موقت ثبت جهانی قرار دارد