مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 1 مهر 1398 ساعت 10:132019-09-23پزشكي

بوی مطبوع رب گوجه فرنگی خانگی در کوچه و پس کوچه های کردستان


این روزها اگر از کوچه و پس کوچه های شهر سنندج گذری داشته باشید بوی مطبوع رب گوجه فرنگی خانگی تا چند کوچه آن طرف تر در بیشتر خانه ها به مشام می رسد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، از قدیم الایام تا به امروز، شهریور ماه شاهد تکاپوی مردمان کردستان جهت جمع آوری آذوقه زمستان و درست کردن محصولات غذایی خانگی و ارگانیک همچون ترخینه، ترشی، سبزی های خشک شده، آبلیمو و دیگر محصولات قابل خشک کردن هستند.

زنان کُرد با دستان خود در پشت بام ها و یا حیاط خانه هایشان بساط را پهن کرده و مشغول تهیه مواد اولیه غذاهای ارگانیک هستند که علاوه بر اینکه منابع غنی از کلسیم و دیگر نیازهای غذایی است، به دور از هرگونه ماده افزودنی تهیه می شود.

این روزها اگر از کوچه و پس کوچه های شهر سنندج گذری داشته باشید بوی مطبوع رب گوجه فرنگی خانگی تا چند کوچه آن طرف تر در بیشتر خانه ها به مشام می رسد؛ بوی گوجه فرنگی پخته شده مشام هر رهگذری را درگیر خود ساخته و ناخودآگاه بیاد پاییز می اندازد.

رب گوجه فرنگی خانگی یکی از همان مایحتاج زمستانی (که البته می توان آن را در دیگر فصول سال نیز استفاده کرد) است که پس از تهیه گوجه فرنگی های تازه با همکاری اعضای خانواده فرآوری شده در دیگ های بزرگ بر روی اجاق و یا تلی از آتش قرار داده می شود و در نهایت رب خانگی تهیه می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بوی مطبوع رب گوجه فرنگی خانگی در کوچه و پس کوچه های کردستان

بوی مطبوع رب گوجه فرنگی خانگی در کوچه و پس کوچه های کردستان