مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 1 مهر 1398 ساعت 09:382019-09-23بين الملل

رهبران مصر، اردن و عراق: امنیت خلیج فارس مولفه اصلی امنیت اعراب است


رهبران مصر، اردن و عراق طی نشست سه جانبه در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل، حفظ امنیت خلیج فارس را رکن اصلی امنیت کشورهای عربی اعلام کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از سایت اسکای نیوز، در جریان نشست سه جانبه عبدالفتاح سیسی رییس جمهوری مصر، عبدالله دوم، پادشاه اردن و برهم صالح، رییس جمهوری عراق در حاشیه هفتاد و چهارمین دور از نشست های مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک، بر اهمیت حفظ امنیت منطقه خلیج فارس و تامین آزادی کشتی رانی در این منطقه به عنوان مولفه اساسی امنیت ملت عرب تاکید و اعلام کردند، برقراری آرامش و اجتناب از تنش که بر ثبات منطقه تاثیر سوء می گذارد، ضرورت دارد.

براساس بیانیه صادره از این نشست سه جانبه، رهبران مذکور بر اهمیت حل سیاسی جامع بحران های منطقه به ویژه بحران های سوریه، لیبی، یمن براساس قطعنامه های ذی ربط شورای امنیت تاکید کردند، به گونه ای که تمامیت ارضی و استقلال این کشورها، امنیت ملی اعراب و مقابله با مداخلات خارجی با هدف برهم زدن امنیت ملی کشورهای عربی حفظ شود.

آنها اعلام کردند، از حل سیاسی جامع برای مساله فلسطین حمایت می کنند و دستیابی ملت فلسطین به همه حقوق مشروع خود و در راس آنها برپایی کشور مستقل به پایتختی قدش اشغالی ضرورت دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رهبران مصر، اردن و عراق: امنیت خلیج فارس مولفه اصلی امنیت اعراب است

رهبران مصر، اردن و عراق: امنیت خلیج فارس مولفه اصلی امنیت اعراب است