مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 1 مهر 1398 ساعت 09:332019-09-23پزشكي

توصیه یک کارشناس تغذیه به مادران باردار


کارشناس تغذیه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: سلامت مادر برای حفظ سلامت نوزاد از اهمیت بسزایی برخوردار است و زنانی که در دوران بارداری همراه با مراقبت‏ های حین بارداری از تغذیه مناسب و فعالیت‏ خوبی برخوردار هستند، - مشکلات کمتری در حین بارداری دارند و نوزاد سالم‏ تری را به دنیا خواهند آورد، تغذیه مادر در حین بارداری، سلامت کودک در کل زندگی را فراهم می کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا- مسعود فیروزکوهی با اشاره به اینکه وزن گیری در دوران بارداری اهمیت زیادی دارد افزود: بانوان قبل از بارداری نیز باید به سلامت جسمی، روحی و وزنشان اهمیت دهند و اگر لازم باشد اقدامات درمانی یا کاهش و افزایش وزن را انجام دهند و سپس برای بارداری تصمیم بگیرند که در این صورت هم سلامتی خودشان حفظ می شود و هم سلامتی جنین مطلوب خواهد بود.

وی در خصوص برنامه غذایی روزانه یا هفتگی در ایام بارداری توصیه کرد و گفت: تنوع و تعادل در برنامه غذایی باید وجود داشته باشد و همچنین آب و مایعات کافی استفاده شود تا نیاز انرژی مادر باردار بر اساس دوره بارداری افزایش یابد.

وی با اشاره به اینکه در بارداردای باید از انواع میوه ها میان وعده ها استفاده شود گفت: همراه وعده غذایی نیز از انواع سبزیجات رنگارنگ استفاده شود .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توصیه یک کارشناس تغذیه به مادران باردار

توصیه یک کارشناس تغذیه به مادران باردار