مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 31 شهریور 1398 ساعت 17:432019-09-22بين الملل

ترامپ باز هم بدون کسب رای مردمی به کاخ سفید می رود؟


هیلاری کلینتون، اکثریت آرای انتخابات 2016 آمریکا را صاحب بود اما نهایتا در شمارش رای های الکترال، رقابت را به ترامپ واگذار کرد؛ احتمال وقوع این وارونگی در انتخاب پیش رو دور از ذهن نیست.

- هیلاری کلینتون، اکثریت آرای انتخابات 2016 آمریکا را صاحب بود اما نهایتا در شمارش رای های الکترال، رقابت را به ترامپ واگذار کرد؛ احتمال وقوع این "وارونگی" در انتخاب پیش رو دور از ذهن نیست.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، نشریه گاردین در مطلب ذیل به بررسی این تناقض نه چندان عجیب در انتخابات اخیر آمریکا پرداخته و احتمال وقوع آن را با استناد به آمار و گفته ها بررسی کرده است: هیلاری کلینتون، این هفته در بیان آنچه که در انتخابات 2016 گذشت، گفت: شما می توانید بهترین کارزار انتخاباتی را اداره کنید، بهترین برنامه ها را داشته باشید، کاندید شوید، رای مردم را بدست آورید و در نهایت با از دست دادن آرای الکترال (یا کالج انتخاباتی که نمایندگی آرای هر ایالت را در گزینش نهایی رییس جمهوری با توجه به میزان نسبی تاثیر آن ایالت بر عهده دارد)، انتخابات را واگذار کنید .

کلینتون به لحاظ تعداد آرای مردمی انتخابات مذکور، سه میلیون برتری نسبت به دونالد ترامپ داشت اما نتیجه نهایی با تعداد 304 الکترال برای ترامپ و 227 الکترال برای کلینتون، به نفع ترامپ تمام شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ترامپ باز هم بدون کسب رای مردمی به کاخ سفید می رود؟

ترامپ باز هم بدون کسب رای مردمی به کاخ سفید می رود؟