مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 31 شهریور 1398 ساعت 12:082019-09-22اقتصادي

نیاز مبرم آذربایجان غربی نسبت به راه اندازی رادار هشدار دهنده سیل


مدیر کل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: راه اندازی رادار هشدار دهنده سیل نیاز اساسی استان است.

- حبیب عبدلی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه آذربایجان غربی افزود: با توجه به طولی بودن استان و میزان زیاد بارش ها نیاز به راه اندازی رادار هشدار دهنده سیل در استان احساس می شود.

مدیر کل هواشناسی آذربایجان غربی درخصوص آخرین وضعیت راه اندازی رادار هشدار دهنده سیل در استان تصریح کرد: موافقت نامه ای در خصوص راه اندازی این سیستم تبادل شده که در صورت تخصیص اعتبار، پروژه مطالعاتی جانمایی انجام شده و بعد از اتمام پروژه محل رادار مشخص خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه دلیل راه اندازی نشدن سیستم هشدار دهنده سیل عدم تخصیص اعتبار از مراجع ذی ربط است خاطرنشان کرد: در حال حاضر تنها مبلغ 50 میلیون ریال جهت مطالعه و جانمایی در نظرگرفته شده است ولی تخصیص نیافته است.

عبدلی به نقش سامانه هشدار دهنده سیل در کاهش خسارت سیل اشاره و اظهارکرد: این سامانه وضعیت بارندگی ،نوع بارش و آب قابل ریزش در مناطق تحت پوشش را مشخص می کند و با استفاده ازمدل ها و داده های هواشناسی موجب می شود سیستم پیش بینی هشدار های لازم را در زمان مناسب دریافت کند تا عکس العمل مناسب برای حفاظت از جان و مال مردم و کاهش آسیب ها و خسارات اتخاذ شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نیاز مبرم آذربایجان غربی نسبت به راه اندازی رادار هشدار دهنده سیل

نیاز مبرم آذربایجان غربی نسبت به راه اندازی رادار هشدار دهنده سیل