مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 31 شهریور 1398 ساعت 11:182019-09-22بين الملل

تداوم حریق جنگلی در آمازون همزمان با حضور رهبران جهان در نیویورک


همزمان با دیدار رهبران جهان در نیویورک آتش سوزی در جنگل های استوایی آمازون همچنان ادامه دارد.

- تداوم حریق جنگلی در آمازون همزمان با حضور رهبران جهان در نیویورک همزمان با دیدار رهبران جهان در نیویورک آتش سوزی در جنگل های استوایی آمازون همچنان ادامه دارد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، شروع آتش سوزی های جنگلی مهیب در آمازون از اواخر ماه گذشته با اعتراضات و پیشنهاد کمک های بین المللی همراه بوده است؛ هرچند همزمان با حضور رهبران جهان در نیویورک بزرگترین جنگل استوایی در جهان همچنان در آتش می سوزد.

آخرین اطلاعات ماهواره ای موسسه ملی تحقیقات فضایی برزیل حاکی از آن است که از ماه ژانویه، 131 هزار و 600 مورد آتش سوزی در این کشور رخ داده است.

آتش سوزی های اخیر در آمازون که بیشتر بر اثر عوامل انسانی و به منظور تصرف اراضی بوده تاثیرات مخربی بر این جنگل داشته است.

همچنین میزان جنگل زدایی در آمازون از زمان روی کار آمدن ژائر بولسونارو رییس جمهوی برزیل تقریبا دو برابر افزایش پیدا کرده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از ژاپن تودی، آمارهای موسسه ملی تحقیقات فضایی برزیل نشان می دهد تعداد آتش های فعال در برزیل از آغاز سال جاری میلادی تا نوزدهم سپتامبر نسبت به دوره مشابه سال 2018 بیش از 56 درصد بیشتر بوده که نزدیک به نیمی از این حریق ها در آمازون رخ داده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تداوم حریق جنگلی در آمازون همزمان با حضور رهبران جهان در نیویورک

تداوم حریق جنگلی در آمازون همزمان با حضور رهبران جهان در نیویورک