مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 30 شهریور 1398 ساعت 16:232019-09-21اقتصادي

کاهش مصرف آب منجر به کاهش تولید محصولات کشاورزی نشود


معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مرکزی گفت: اجرای برنامه سازگاری با کم آبی و کاهش مصرف 670 میلیون مترمکعبی در بخش کشاورزی نباید به کاهش تولید بینجامد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، منطقه مرکزی، مهدی زندیه وکیلی در جلسه شورای حفاظت از منابع آب استان با تاکید بر توجه به مدیریت جامع حوضه آبریز بیان کرد: مسلما در هر منطقه باید براساس حوضه آبریز اشتغال را ایجاد کرد، ظرفیت اکولوژیکی منطقه وضعیت کشاورزی را مشخص کرده است به همین دلیل برای حفظ یا افزایش اشتغال ناگزیر به توسعه بخش صنعت و خدمات هستیم.

وی با اشاره به تحقق پذیر بودن برنامه ها و اینکه قطعا این مهم با مشارکت ذینفعان بخش های مختلف ممکن است، افزود: با توجه به شرایط بیشترین تعدیل باید در بخش کشاورزی صورت گیرد که در این راستا کنترل و کاهش چاه های غیرمجاز در حال انجام است و حتی می توان آن را به صفر رساند، همچنین برای کنترل افزایش برداشت نیز باید کنتور حجمی و هوشمند مورد استفاده قرار گیرد، اما مشکل اصلی در گام سوم و کاهش مصرف است که باید با همکاری کشاورزان انجام گیرد.

زندیه وکیلی تاکید کرد: اجرای برنامه سازگاری با کم آبی و کاهش مصرف 670 میلیون مترمکعبی در بخش کشاورزی نباید به کاهش تولید بینجامد به همین دلیل با مدیریت همه جانبه در این خصوص اعمال شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش مصرف آب منجر به کاهش تولید محصولات کشاورزی نشود

کاهش مصرف آب منجر به کاهش تولید محصولات کشاورزی نشود