مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 30 شهریور 1398 ساعت 13:132019-09-21فرهنگي

کتیبه 4000 ساله تخریب شده در ثلاث باباجانی مرمت می شود


مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: با دستور وزیر میراث فرهنگی، بزودی تیمی برای مرمت کتیبه 4000 هزار ساله تخریب شده در ثلاث باباجانی به کرمانشاه خواهند آمد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار ایسنا منطقه کرمانشاه، امید قادری در نشست انعقاد تفاهم نامه همکاری میراث فرهنگی استان کرمانشاه با تیم باستانشنای از دانشگاه ساپینزا ایتالیا که امروز(30 شهریور) برگزارشد، انجام مطالعات تکمیلی در حوزه بناهای تاریخی استان را از برنامه های جدی این اداره کل برشمرد و اظهارکرد: باتوجه به نواقصی که در بحث مستندنگاری و طرح های پژوهشی و مرمتی که برای آثار فاخر تاریخی استان وجود دارد، پیگیریهایی را از طریق وزارت میراث فرهنگی انجام دادیم تا این مشکل را رفع کنیم.

وی ورود تیم مطالعاتی دانشگاه رم را نتیجه این پیگریها دانست و افزود: از آنجایی که کشور ایتالیا یکی از کشورهای مهم تاریخی در دنیا است، بنابراین دانشگاه های این کشور بویژه دانشگاه ساپینزا تجربیات زیادی در بحث مطالعات آثار تاریخی دارند و همچنین باستان شناسان آن از دوران گذشته مطالعات مهمی را در خصوص آثار تاریخی ایران انجام داده اند.

مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمانشاه تصریح کرد: تجربیات ارزشمند تیم باستان شناسی این دانشگاه در بحث مستندنگاری و در مراحل بعدی حفاظت و مرمت آثار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کتیبه 4000 ساله تخریب شده در ثلاث باباجانی مرمت می شود

کتیبه 4000 ساله تخریب شده در ثلاث باباجانی مرمت می شود