مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 29 شهریور 1398 ساعت 13:332019-09-20دانش

گذری بر امنیت محیط زیستی دریاچه خزر


عادل تقی پور؛ مسئله تهدیدات زیست محیطی دریاچه خزر، مسئله ای است که در چند سال اخیر و به ویژه از زمان مطرح شدن مباحث انتقال آب های این دریاچه به مناطق فلات مرکزی ایران مورد توجه بسیاری از تحلیل گران و پژوهشگران حوزه زیست محیطی قرار گرفته است.

- مسئله ی تهدیدات محیط زیستی دریاچه خزر، مسئله ای است که در چند سال اخیر مطرح شده است.

آلودگی های آب های این دریاچه بیشتر از جانب کشور های همسایه شمالی این دریاچه آبی است که جز عوامل تهدید کننده این دریاچه است.

گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو- عادل تقی پور؛ مسئله تهدیدات زیست محیطی دریاچه خزر، مسئله ای است که در چند سال اخیر و به ویژه از زمان مطرح شدن مباحث انتقال آب های این دریاچه به مناطق فلات مرکزی ایران مورد توجه بسیاری از تحلیل گران و پژوهشگران حوزه زیست محیطی قرار گرفته است.

گرچه با توجه به مطالعات به دست آمده، بیشترین عامل آلودگی های موجود در آب های این دریاچه به کشور های همسایه شمالی این دریاچه آبی بر می گردد، اما به نظر می رسد در چند سال اخیر، بر طبق مطالعات تجربی و علمی، سهم جمهوری اسلامی ایران در میزان افزایش آلاینده های موجود در این دریاچه به طرز چشمگیری افزایش یافته است و پیامد این عملکرد، امروزه در بسیاری از شهر های استان های شمالی کشورقابل مشاهده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گذری بر امنیت محیط زیستی دریاچه خزر

گذری بر امنیت محیط زیستی دریاچه خزر