مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 28 شهریور 1398 ساعت 11:132019-09-19بين الملل

درخواست لودریان از ایران برای پایبندی کامل به برجام


در حالی که ایران اعلام کرده است، در صورت عدم پایبندی طرف های برجام به تعهدات شان جمهوری اسلامی حق دارد طبق تمهیدات این توافق اجرای تعهداتش را کاهش دهد، - وزیر امورخارجه فرانسه خواستار پایبندی کامل ایران به برجام شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، ژان ایو لودریان وزیر امورخارجه فرانسه امروز (پنج شنبه) در گفت وگو با شبکه تلویزیونی سی نیوز خواستار بازگشت به توافق هسته ای 2015 با ایران شد.

بنابر گزارش خبرگزاری رویترز، لودریان همچنین از ایران خواست تا به طور کامل به توافق هسته ای که آمریکا سال گذشته به طور یک جانبه از آن خارج شد، پایبند باشد.

جمهوری اسلامی ایران یک سال پس از خروج آمریکا از توافق و بازگرداندن تحریم ها علیه تهران اعلام کرد که طبق تمهیدات تعیین شده در این توافق قصد دارد اجرای تعهدات هسته ای اش را به صورت گام به گام کاهش دهد مگر اینکه اروپا برای حفظ توافق و بهره کندی ایران از منافع اقتصادی مورد انتظار از توافق هسته ای اقدامی موثر انجام دهد.

در همین راستا، ایران تاکنون سه گام برای تعلیق اجرای برخی از تعهداتش برداشته و تاکید کرده است که در صورت همکاری کامل اروپا با الزاماتش در توافق هسته ای، اقدامات ایران قابل بازگشت هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

درخواست لودریان از ایران برای پایبندی کامل به برجام

درخواست لودریان از ایران برای پایبندی کامل به برجام