مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 28 شهریور 1398 ساعت 08:482019-09-19پزشكي

غذای چرب چه بلایی بر سر مغز می آورد؟


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، اخیرا محققان دریافته اند که افزایش وزن به خاطر رژیم های غذایی با چربی بالا می تواند باعث از بین رفتن سیناپس های مغزی شده و عمکرد های شناختی فرد را دچار اختلال کند؛ - محققان دریافته اند که رژیم غذایی با چربی بالا باعث آسیب به عملکرد مغز انسان می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، اخیرا محققان دریافته اند که افزایش وزن به خاطر رژیم های غذایی با چربی بالا می تواند باعث از بین رفتن سیناپس های مغزی شده و عمکرد های شناختی فرد را دچار اختلال کند؛ سیناپس ها به ارتباط بین نورون ها یا سلول های مغزی در هیپوکامپوس مغز کمک می کنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل از نیوزویک گروهی از پژوهشگران در دانشکده علوم اعصاب دانشگاه پزشکی جورجیا، برای اثبات نظریه خود، تعدادی از موش ها را به طور تصادفی به دو گروه با دو رژیم غذایی تقسیم کردند؛ یکی از این گروه ها با رژیم غذایی حاوی 10 درصد کالری از چربی اشباع شده و گروه دیگر با رژیم غذایی 60 درصد کالری از چربی اشباع شده تقسیم شدند.

هر رژیم غذایی حاوی میزان یکسانی از پروتیین و مواد مغذی بود؛ وزن، مصرف غذا، میزان انسولین و میزان گلوکز خون موش ها در هفته ی 4، 8 و 12 بعد از آغاز برنامه غذایی سنجیده شد؛ به علاوه محققان میزان عملکرد هیپوکامپوس مغز موش ها را هم سنجیدند؛ این ناحیه با


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

غذای چرب چه بلایی بر سر مغز می آورد؟

غذای چرب چه بلایی بر سر مغز می آورد؟