مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 27 شهریور 1398 ساعت 11:032019-09-18سياسي

عده ای می خواهند روز شعر و ادب فارسی را به نام شخص دیگری کنند


علی اصغر شعردوست با بیان این که عظمت شهریار را برنمی تابند، گفت: با وجود گذشت نزدیک به دو دهه از تصویب بیست و هفتم شهریورماه به عنوان روز گرامی داشت شعر و ادب فارسی، - هنوز عده ای درصدد هستند این مناسبت را به نام شخص دیگری جایگزین کنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، شعردوست که در زمان نمایندگی اش در مجلس شورای اسلامی بانی نام گذاری 27 شهریورماه، روز درگذشت شهریار، به نام روز شعر و ادب فارسی بود در مراسم گرامی داشت این روز در مقبره الشعرای تبریز اظهار کرد: متاسفانه روز شعر و ادب فارسی هنوز ملی نشده و مقدمه تحقق آن ورود دستگاه های مرتبط و ذی ربط در سطح عالی است.

او در پاسخ به برخی حواشی در خصوص نام گذاری روز ملی شعر و ادب فارسی به نام شهریار که از همان ابتدا مطرح بود بیان کرد: برخی ادعا می کنند که چون نماینده مجلس بودم و شهریار هم همشهری من بود و علاقه زیادی به او داشتم، این روز را به نام او نام گذاری کردم.

شعردوست که در سال 81 خبر تصویب ثبت روز درگذشت محمدحسین بهجت تبریزی (شهریار) در 27 شهریورماه را به عنوان روز بزرگداشت این شاعر و روز شعر و ادب فارسی در تقویم رسمی کشور به رسانه ها اعلام کرده بود و بعد از آن این خبر با واکنش و انتقاد بسیاری از اهل شعر و ادب همراه شد، افزود: با توجه به جای خالی روز شعر و ادب فارسی در تقویم سالانه کشور و با معرفی چند


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عده ای می خواهند روز شعر و ادب فارسی را به نام شخص دیگری کنند

عده ای می خواهند روز شعر و ادب فارسی را به نام شخص دیگری کنند