مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 27 شهریور 1398 ساعت 08:382019-09-18سياسي

گیس و گیس کشی داوطلبان و کنکور! / حاشیه ها تا کجا و کی ادامه دارد؟


گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو؛ سارا سلیمی_ یک حریف چغر و بد بدن بر سر راه داوطلبان ادامه تحصیل در سیستم نظام آموزشی ایران نشسته است؛ حریفی بی شاخ و دم و موثر که از مدت ها قبل برایش برنامه ریزی می کنند تا رقابتی دیدنی از خود به نمایش بگذارند و صدای خرد شدن .

- نظام قدیمی ها هم اکنون گله مند بوده که چرا سازمان سنجش چنین موضوعی را از قبل اعلام نکرده است تا خود را برای آزمونی ورای تصورات خود آماده کنند؛ آزمونی که آینده آنها را رقم خواهد زد و برایش تلاش بسیاری کرده اند.

آن ها معتقدند که سوالات آزمون شان نسبت به اهالی نظام جدید چالشی تر بوده است و هم تراز کردن دو گروه خارج از حیطه عدالت است؛ مسئولان آزمون اما نظری متفاوت دارند که سوالات سطح دشواری یکسانی داشته است و بدون دخالت افراد، توسط سیستم و نرم افزار بوده.

دلایل ضایع شدن حق داوطلبان نظام قدیم به گوش سازمان سنجش رسید؛ دلایلی نظیر اینکه آن ها در گروه علوم تجربی باید زیست شناسی 660 صفحه ای را می خواندند اما نظام جدیدی ها زیست شناسی با 460 صفحه؛ ساده نبودن متون کتاب های نظام قدیمی ها در مقایسه با نظام جدید که از تغییرات اصلیش بازنگری متون و بیان ساده درس بوده است؛ تغییر بودجه بندی هر ساله و ملاک قرار دادن سرفصل های نظام جدید در کنکور سراسری؛ سخت تر بودن 30 درصدی درس شیمی نظام قدیم ن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گیس و گیس کشی داوطلبان و کنکور! / حاشیه ها تا کجا و کی ادامه دارد؟

گیس و گیس کشی داوطلبان و کنکور! / حاشیه ها تا کجا و کی ادامه دارد؟