مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 26 شهریور 1398 ساعت 09:582019-09-17سياسي

از طرح ساماندهی بازار خودرو چه خبر!؟


دو روز پیش شورای نگهبان متن ایراداتی که به طرح ساماندهی صنعت خودرو وارد بود را منتشر کرد، در این گزارش به نظرات کارشناسی که در رابطه با این طرح وجود دارد می پردازیم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، روز یکشنبه سخنگوی شورای نگهبان با ارسال نامه ای به رییس مجلس شورای اسلامی، ایرادات طرح ساماندهی صنعت خودرو را اعلام کرد.

این طرح با اصلاحاتی که در جلسه بیست و هفتم مرداد ماه سال جاری به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده است، در جلسه ششم شهریور ماه در شورای نگهبان مورد بحث و بررسی قرار گرفت و با توجه به اصلاحات به عمل آمده، را، تصویب کرد.

اما در بررسی طرح ساماندهی صنعت خودرو ابوالفضل خلخالی- عضو هیأت علمی دانشگاه علم و صنعت - معتقد است که برداشته شدن تعرفه خودروهای هیبریدی در شرایط حال حاضر غیرمنطقی و شماره گذاری خودروها پس از تایید سازمان استاندارد تاکید بر امری از پیش مقرر شده است.

همچنین بازگشت شورای رقابت به قیمت گذاری خودرو تکرار یک اشتباه خواهد بود اما نظارت بر آن می تواند شفافیت بیشتری در کار خودروسازان ایجاد کند.

از سوی دیگر به اعتقاد امرالله امینی - عضو هیأت علمی دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی- هر سه مورد اصلی مصوبه مجلس شورای اسلامی درباره صنعت خودرو، بسیار خوب و کارآمد است؛ اما به شرطی که خودروسازان ما امکان اجرایی کردن آن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

از طرح ساماندهی بازار خودرو چه خبر!؟

از طرح ساماندهی بازار خودرو چه خبر!؟